En møteplass og arena som er bygd rundt VM på ski i Trondheim 2025 skal bidra til at næringslivet samler krefter for å utgjøre en forskjell for regionen.
Det er travle dager for svensken Patrik Jemteborn. Han er salgssjef i Ski-VM 2025, og jobber med å utvikle nettverket SPOR, som består av aktører fra næringslivet. Samarbeid er nøkkelordet for suksess.
- Engasjementet og interessen rundt SPOR er stort. Det er fortsatt litt tid igjen til arrangementet i 2025, men vi ønsker å ha med næringslivet helt fra starten for å utvikle VM-nettverket til å gi verdi langt utover to uker med folkefest og skirenn i Granåsen i mars 2025. Dersom dette skal bli en folkefest og suksess, på lik linje med VM i 1997, er det viktig at flere ser medeierskap i mer enn å bare bli offisiell VM-sponsor. Disse plassene er det ikke mange av, men i SPOR er det mulighet for alle. Fra bedriften som har en til tre ansatte, opp til de som er ganske store. Næringslivet er en stor støttespiller for Ski-VM, og motsatt, og nå er muligheten for et fruktbart samarbeid til stede, sier Jemteborn energisk.
Les hele saken i siste utgave av Midtpunkt!